anoukvanbrecht.reismee.nl

Vrijetijdsbesteding na het lesgeven



Hee lieve mensen,


Zoals ik al zei, komt er nog een verhaaltje over de dingen die ik die in mijn vrije tijd heb gedaan in de eerste week bij het klooster. Dus bij deze...


Maandag na het lesgeven ben ik met Femke naar de Boudhanath Stupa geweest. Zij wist de weg al, dus waren we daar snel. We zijn daar wat gaan rondlopen en elkaar leren kennen totdat het etenstijd was.


Dinsdag ben ik in m'n eentje na de lessen naar Thamel gegaan om de Canyon Swing foto's en video op te halen. Nadat ik alles had, ben ik wat gaan ronddwalen in Thamel. Toevallig zag ik ineens een bordje voor het International Guesthouse. Hier overnachten papa, Patrick, Don & Linda de eerste nachten als ze aankomen in Kathmandu. Het hotel zag er mooi uit! Ik heb gelijk twee foto's naar Patrick gestuurd. Toen ik terug kwam bij het klooster, ruim voor het eten, heb ik even gevoetbald met de docenten. Ze gingen rondo'tje spelen. Hier noemen ze het echter "Monkey". Ze waren volgens mij verbaasd dat een meisje ook wel een balletje kon trappen, haha.


Woensdag na het lesgeven ben ik in m'n eentje hier in de buurt een drankje gaan doen bij een terrasje met een binnentuintje. Ik heb hier lekker in de zon m'n voorbereidingen gedaan voor de volgende lesdag. Het was hier heerlijk rustig! 'S avonds na het eten heb ik ook nog de Lama geholpen. Hij wilde namelijk snappen hoe z'n Facebook werkt. Haha!


Donderdag ben ik in m'n eentje naar de Boudhanath Stupa geweest. Er was hier een festival met muziek van lokale bandjes. Na wat rondgelopen te hebben, ben ik naar een van de vele dakterrassen gegaan. Hier zaten al twee mannen wat te drinken. Ik vroeg of zij wisten wat voor festival er was en zo kwamen we aan de praat. De ene man was Nederlands en de andere Australisch. Ze waren beiden piloten van een Aziatische luchtvaartmaatschappij. Ik sprak een uur met ze, waarna ik weer terug moest naar het klooster voor het eten. Ze stonden erop dat ze m'n drankje betaalden, dat was heel attent.


Vrijdag was ik vrij, omdat het Tibetan New Year was voor de Mustang Community. De docent Wal bracht me naar een taxi waar ik met 2 lokale mensen richting een lokaal feest ging van de Mustang Community. Dit was vlak bij de Swayambunath Stupa. Eenmaal aangekomen, was ik echt een attractie voor de lokale mensen. Het was heel leuk om hier te zijn als enige buitenlander. Later kwam de docent Wal. Hij heeft me bij de Swayambunath Stupa en het Bouddha Park rongeleid. De Swayambunath Stupa wordt ook wel de Monkey temple genoemd, omdat hier veel aapjes rondzwerven en eten afpikken van toeristen. Het was een erg mooie omgeving! Eenmaal teruggekomen, heb ik mee gegeten bij de lokale mensen. Ik wilde deze dag ook nog naar Durbar Square. Wal regelde dat een vriend mij achterop de motor hierheen zou brengen. "Oh oh" dacht ik, want het verkeer is hiet echt een chaos. Gelukkig reed deze vriend voorzichtig en kwam ik heelhuids aan bij Durbar Square. Ik bedankte de jongen vriendelijk. Ik ben gaan rondlopen bij Durbar Square. Hier staan vele oude tempels en het oude paleis van de vorige koningen. Bij het rondlopen word je hier hele tijd lastig gevallen door lokale mannen die je gids willen zijn. Geluk wist ik hier al van af en kon ik ze makkelijk afpoeieren! Ik ben het oude paleis van de koning ingegaan, welke nu fungeert als museum. Na mijn terugkomst, ben ik 's avonds nog met Femke uiteten geweest bij Boudha. Hier hebben we gezellig gekletst en hier heb ik m'n eerste Momo's gegeten!


Zaterdag was ik ook vrij. Met Femke ben ik al vroeg naar de taxi's gelopen om een mooie prijs te krijgen voor ons geplande ritje naar Nuwagot. Dit plaataje ligt op 3.5 uur afstand van Kathmandu. De rit ging vol door de bergen, waar we al schuddend over alle berg weggetjes met diepe afgronden heen gingen. We kwamen uiteindelijk aan in een mooi klein middeleeuws plaatsje Nuwakot! Hier hebben we alle middeleeuwse tempeltjes bekeken en in het museum geweest. Daarna hebben we wat gedronken en gegeten in een klein restaurantje. De eigenaar was dol enthousiast dat we er waren en bleef de hele tijd met ons kletsen in zijn gebrekkige engels. Met het eten was ik weer terug in het klooster waar ik deze keer mijn eten at bij de senior monikken en de Lama. Ze lieten me filmpjes zien van hun klooster en activiteiten in het Mustang gebied waar ze 6 maanden per jaar vertoeven.


Al met al een heel leuke en avontuurlijke eerste week van vrijetijdsbesteding. Aangezien ik alleen ben, moet ik zelf proactief zijn en verzinnen wat ik elke keer wil doen. Gelukkig lukt dat goed en vermaak ik mezelf uitstekend!


Groetjess!
Tot het volgende verhaal maar weer!



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!