anoukvanbrecht.reismee.nl

Lesgeven in de Mustang Monastery, week 2

Hee lieve mensen,


Week 2 van het lesgeven hier zit er alweer op. Vandaag, vrijdag, is er een Speech Contest voor de kinderen dus hebben ze geen lessen.


Week 2 is echt super snel gegaan! Waarschijnlijk komt dit doordat ik al gewend was aan de drukke dagen en het zelf indelen van de lessen. Deze week kon Femke helaas niet helpen, omdat zij zelf voorbereidingen moest treffen voor een evement met een beroemde Dharma spreker bij haar IBA college welke aanstaande zaterdag plaatsvindt.


Met de lessen ben ik met de oudste klassen weer verdergegaan met grammatica. Met de klassen 1, 2 en 3 heb ik weer gesprekjes geoefend en hebben we een nieuw liedje geleerd. Met de nursery klas heb ik getekend op het bord en de woorden bij de tekeningen geoefend. Met het voorbereiden van de lessen komen m'n gekochte Engelse boekjes goed van pas!


De spullen die ik al in Nederland had gekocht met het gedoneerde geld voor de kinderen, komen sowieso zeer goed van pas! Ze zijn bijvoorbeeld dol op de stickers die ik had gekocht. Ze werken ineens nog harder dan in de eerste week. Zelfs de nursery kinderen krijg ik nu stil! Haha.


Ook doe ik af en toe een spelletje met ze, maar dan natuurlijk wel in het Engels! Ik heb pesten, hier noem ik het "Bullying Game", uitgelegd. Maar ook het Dick Bruna kwartet valt in goede aarden. Het noemen van de plaatjes in het Engels vinden ze wel lastig, maar spelenderwijs lukt het ze steeds beter.


Ik heb de kinderen ook al aangegeven dat ik ze aankomende dinsdag een test ga geven, zodat we kunnen kijken wat ze hebben geleerd van m'n lessen. Zondag gaan we hiervoor nog een keer alles herhalen. En maandag is natuurlijk m'n verjaardag, dus dan worden er allemaal maar leuke dingen gedaan! Ook ga ik ze een verrassing geven deze dag. Met het overgebleven gedoneerde geld kan ik namelijk heel praktische en leuke dingen kopen voor de - in totaal - 63 studenten. Lees dit allemaal in m'n volgende verhaal van volgende week!


Groetjes!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!